.post a:hover img { width:500px; height:400px; float:middle; }

Monday, 12 November 2012

~tips mudah nak kuruskan badan~

salam sayang semua....
kalau kita tgk sekeliling kita ramai yg nk kuruskan bdn..
especially PEREMPUAN...kn kn kn..huhu
pulak 2 skrg daa brmcm mcm produk yg ade kt psrn skrg..
ade yg dlm bntuk losyen, pil, n lain2 lagi...
xdinafikn jugak bulan sndiri nk kurus....huhu
tpi bila ckp mcm ni depn kwn2...msti dyorg akn ckp cmni
(ko ni nk kurus mcm mna lagi...nk tggu smpai tinggal tulang ka??)
ayt peds 2..huhu....tp nth laa...bila tgk kt cermin rsa mcm gemok...hehehe
actually bulan pernh jgk trpkir nk bli produk2 utk kruskn bdn ni..
tpi bila pikir balik...tkt laa plk...mne laa tau kot ada side effect ka..huhu
aissshhhh mcm2..
biasa laa manusia ni xpernah puas dgn apa yg dimiliki...
tpi mcm mna pun kena jugk kuatkan iman n hati utk lwn nafsu..
now....buln nk kongsikn tips yg biasa bulan amalkan....huhuhu....
 
1. jadikan air masak sebagai minuman utama
alaaa...xsush pun...dlu buln memang xsuka sgt mnum air masak...sbb kalau mnum rsa kosong je...hahaha...nme pun air kosong kn...tp dsbbkn nk dptkn bdn yg siht buln paksa jugak diri utk mnum...n now alhamdulillah bulan daa biasa....bulan akn mnum stiap kli leps bngun tido, sbelum p mndi, sblm mkn pgi,tghari n mlm...kalau buln rsa nk mkn mknn ringan bulan akn gantikn dgn air kosong...n sblm msuk tido...huhu....dengan  pengambilan air kosong ni,toksin dalam badan dapat dikeluarkan dengan cepat.. n ini  adalah satu rahsia kurus dan turunkan berat badan dengan cepat dan berkesan tau..

2.makan bijirin untuk sarapan
actually pagi2 memang bulan akn mkn nestum...huhu...alaa bijirin 2 xkira laa koko krunch ka honeystar ka...sbb nya bijirin ni mengandungi serat, kalsium dan paling penting kurang lemak ^^

3.makan bila rasa lapar jep
ok kbnyknnya ramai yg mkn bila bosankan...kalau dulu pantang je xda pape nk buat comfirm cri mknn untuk mengunyah event perut ni xlpr..huhu..daa jdi tabiat...skrg buln daa dpt kwl daa dri nfsu nk mkn 2..huhu..bila perut daa brbunyi jep baru bulan akn mkn..huhu...nk jaga bdn punya pasal..lalala..tpi xda laa smpai skit2...no no no no..

haaa stkt ni itu jep yg buln buat...just jaga makan n bnykkn mnum air..klau ikotkn tips2 yg lain msti ada dlm list wktu utk beriadah....actually buln jarang nk p jog...mls..klau dlu rjin laa jgk..huhu...dsbbkn mls nk p jogging 2 laaa buln amlkn cara2 di atas... =) tapi kadang2 ada laa jugak buat snmn2 biasa jep kt dlm umh ni...hehe




mood nk kurussssss.....lalala



2 je laa kot yg dpt bulan kongsikn...adiosssss ^_^


 
 


thaNks cOz suDi baCe pOst buLan...sMile ^_^

2 comments:

Norzatul Nabihah said...

hehe..kalu bhah mkn byk pon tak naik2 badan..nak jugak gemuk..tapi gemuk sikit jela..=) jom singgah blog bihah

bulanmiey said...

huhu...untunglaaa..apa2 pun kena bersyukur jgk dgn apa yg ade =)